شرکت آینا

شرکت آینا

شرکت آینا

شرکت آینا

  • ۰
  • ۰


ترمودیسک وسیله ای است حفاظتی (ترموستات حد) که اواپراتور و محیط آن را در برابر گرمای بیش از حد ناشی از هیتر دیفراست محافظت می نماید. ترمودیسک ها را به طور سری با هیتر دیفراست در مدار قرار می دهند. درجه حرارت قطع و وصل ترمودیسک بر روی بدنه ی آن نوشته شده است. درجه حرارت قطع بالای صفر درجه ی سانتی گراد و درجه حرارت وصل پایین صفر درجه ی سانتی گراد است (قطع بین 7 الى ℃۳۲ و وصل ℃7- به پایین).
ترمودیسک ها در موارد زیر عمل می کنند:
الف) اگر عمل دیفراست قبل از زمان پیش بینی شده به اتمام برسد.
ب) اگر هیتر دیفراست به دلیل خراب بودن تایمر دیفراست دائماً در مدار روشن بماند.
دیفراست آغاز گردد.
ج) در صورتی که دستگاه برای مدّت طولانی خاموش باشد (مثلاً به علت قطع برق) و برفک ها به طور طبیعی ذوب شده باشند و پس از مدّت کوتاهی از روشن شدن دستگاه عمل دیفراست آغاز گردد.

گروه فنی مهندسی آرین برودت که دارای سالها تجربه در زمینه تعمیر موتور خانه و تعمیر چیلر در تهران است خدمات نصب و تعمیر کولر گازی در تهران و سرویس انواع کولر گازی را هم انجام میدهد تعمیرات چیلر جذبی در تهران

نصب و تعمیر کولرگازی


1-14-2-دستور کار شماره ی ۱۱: آزمایش سالم بودن ترمودیسک
ابزار و وسایل موردنیاز: اهم متر، مقداری سیم افشان، سیم لخت کن، سیم چین، چسب برق، ترمودیسک


مراحل انجام کار
١- سلکتور مولتی متر را در حالت اهم قرار دهید.
۲- سیم های رابط اهم متر را به سیم های خروجی ترمودیسک اتصال دهید. در این حالت بایستی عقربه ی اهم متر منحرف نشود (شکل ۴۸-۲-الف).
٣- صفحه ی ترمودیسک را به اواپراتور یک یخچال در حال کار بچسبانید و سیم های ترمودیسک را از یخچال بیرون بیاورید (مقداری سیم افشان به آن ها اضافه کنید تا طول آن ها زیاد شود).
۴- مدّتی صبر کنید تا درجه حرارت وصل ترمودیسک فرا برسد، آن وقت ملاحظه خواهید کرد که عقربه ی اهم متر منحرف می شود (شکل ۴۸-۲-ب).
الف) ترمودیسک در حالت عادی باید قطع باشد و عقربه ی اهم متر منحرف نشود.
ب) با قرار دادن در محیط سرد زیر صفر وقتی به درجه ی وصل برسد عقربه ی اهم متر منحرف می شود.

  • ۰۰/۰۱/۲۲
  • aparan aparan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی